Bez nazwy‎ > ‎

2018.06.1-3 - XXII Lednica "Jestem"

opublikowane: 9 cze 2018, 04:04 przez Ksm Bobowa   [ zaktualizowane 9 cze 2018, 08:17 ]
W dniu 31 maja w czwartek, czyli w uroczystość Bożego Ciała późnym wieczorem a dokładne o godz 22 wyruszyliśmy z Bobowej autokarem w kilkudniową pielgrzymkę. Z Bobowej i okolic pojechało grupa ok. 35 osób pod opieką księdza Damiana. Wraz z nami pojechała także grupa młodzieży z Lisiej Góry z księdzem Tomaszem Gołąbkiem na czele. Głównym celem naszego wyjazdu było Ogólnopolskie Spotkanie Młodych Lednica 2000, lecz jak co roku wyjazd na to wydarzenie łączymy z innymi atrakcjami.
W pierwszy dzień wyjazdu czyli piątek zatrzymaliśmy się w Kaliszu w Sanktuarium św. Józefa, gdzie wzięliśmy udział w porannej Mszy Świętej połączonej z odsłonięciem cudownego obrazu. w której oprócz nas i grupy miejscowych wiernych obecna była także młodzież z diecezji rzeszowskiej która również pielgrzymowała na Lednice. Po Eucharystii wysłuchaliśmy ks. Michała Świgonika, wikariusza tamtejszej parafii który opowiedział nam o sanktuarium a także szczegółowo o obrazie z wizerunkiem św Józefa. Był także czas na zwiedzanie i krótka modlitwę. Kolejnym punktem tego dnia był spływa kajakami trasą Lisewo - Pogorzelica, czyli rzekami Prosna i Warta. W ciągu 3,5 godziny przepłynęliśmy w sumie ok 15 km. Następnie udaliśmy się do Biechowa, gdzie w klasztorze oo. Paulinów tradycyjnie mamy nocleg. Na miejsce dotarliśmy ok. godz 14, po rozlokowanie w pokojach, na jadalni czekał już na nas obfity obiad. Z racji wolnego popołudnia i dobrej pogody nie marnowaliśmy czasu, były wspólne śpiewy (ks. Damian +gitara), gry, zabawy i tańce. Po kolacji zakończyliśmy dzień wspólnym uwielbieniem Najświętszego Sakramentu w sanktuarium.
W sobotę czyli najważniejszy dzień wyjazdu po wspólnym śniadaniu i posprzątaniu pokojów wyruszyliśmy na Pola Lednickie, by uczestniczyć w już XXII Ogólnopolskim Spotkaniu Młodych Lednica 2000, którego hasło w tym roku brzmiało "Jestem". Na miejsce dotarliśmy ok. 9 rano, w tym roku na polach przypadł nam sektor C.  Z racji tego iż byliśmy odpowiednio wcześniej każdy z nas miał czas ażeby odwiedzić kilka ważnych miejsc tj. grób śp. o. Jana Góry założyciela Lednicy, kaplica Wieczystej Adoracji czy Lednickie Centrum Powołaniowe, była także sposobność przystąpienia do spowiedzi.O godz. 12 pod powitali nas duszpasterze Lednicy o. Wojciech Prus OP oraz o. Mateusz Kosior. Swoje słowo skierował do nas także bp. Marek Solarczyk, nie zabrakło także wspólnej modlitwy Anioł Pański. Pogoda tego dnia dopisała od rana intensywnie świeciło słońce, potem jednak zebrały się chmury i nadeszła burza, jednak dzięki Opatrzności Bożej deszcz nie spadł i cały dzień cieszyliśmy się dogodnymi warunkami. W trakcie spotkania każdy uczestnik dostał śpiewnik,  główny symbol spotkania Zwierciadło Prawdziwego Spojrzenia czyli lusterko z wizerunkiem Chrystusa, butelkę na wodę z jeziora lednickiego z ręczniczkiem, księża otrzymali także szatę Mandatum. Oprócz tego każdy uczestnik otrzymał flagę Polski z okazji 100 rocznicy odzyskania niepodległości od prezydenta RP Andrzeja Dudy który tego dnia również przybył na Pola Lednickie. Pan prezydent wygłosił do nas przemówienie a także zgodził się zaśpiewać i zatańczyć wspólnie z uczestnikami spotkania. Przez cały dzień uczestniczyliśmy w spotkaniu zarówno poprzez słuchanie konferencji, wszechobecne śpiewy i tańce oraz wspólną modlitwę. Rozważaliśmy w ten sposób znacznie tegorocznego hasła "Jestem". Wieczorem każdy z nas  O godz. 20 przyszedł czas na Eucharystie której przewodniczył prymas Polski Abp. Wojciech Polak, współkoncelebrowali ją przewodniczący KEP Abp. Stanisław Gądecki, Bp Damian Bryl, Abp. Grzegorz Ryś oraz rzesza przybyłych kapłanów. Homilie wygłosił metropolita łódzki ks. abp. Grzegorz Ryś. Kolejna cześć spotkania była poświęcona św. Janowi Pawłowi II którego na Lednicy w roku 2018 określono "Ojcem Naszej Wolności". Potem przyszedł czas na adoracje oraz  Akt Wybory Chrystusa. Po północy tradycyjnie przeszliśmy przez Bramę-Rybę, w drogę powrotną wyruszyliśmy o godz. 2:00.
W niedzielne popołudnie zmęczeni ale radośni wróciliśmy do naszych domów. W przyszłym roku również udamy się na Lednice, dlatego serdecznie zapraszamy tych którzy jeszcze nie byli ponieważ to wyjątkowe i niezapomniane przeżycie.